[email protected] | T: 25510-88430

Παρασκευή, 29 /03/ 2024
Search

2000 ΝΑΤΟϊκά όχηματα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το καλοκαίρι

Την ώρα που η Τουρκία έχει αντιταχθεί στην ένταξη της Σουηδίας και της Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ, καθώς τις κατηγορεί πως παρέχουν καταφύγιο σε άτομα που συνδέονται με το κουρδικό ΡΚΚ και υποστηρικτές ενός κληρικού που η Άγκυρα κατηγορεί για την ενορχήστρωση μιας απόπειρας πραξικοπήματος το 2016, το ΝΑΤΟ επιλέγει την Αλεξανδρούπολη ως κόμβο προκειμένου να προχωρήσει στην ενίσχυση της Βαλτικής.

Ως εκ τούτου, το καλοκαίρι αναμένεται Ιδιαίτερα θερμό για το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καθώς από τον Ιούνιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο θα περάσουν από αυτό περί τα 2000 στρατιωτικά οχήματα και αμυντικός εξοπλισμός του ΝΑΤΟ.

 

 

Το ΝΑΤΟ ενισχύει τις χερσαίες, αεροπορικές και θαλάσσιες αμυντικές του ικανότητες στην περιοχή της Βαλτικής, μέσω του γεωστρατηγικής σημασίας λιμένα της Αλεξανδρούπολης, ενώ από τις αρχές Ιουνίου μέχρι και τον Σεπτέμβρη αναμένεται να αγκυροβολούν ανά 10ήμερο ΝΑΤΟϊκά πλοία .

Την ίδια ώρα, η Λετονία χρειάζεται μια ταξιαρχία του ΝΑΤΟ, ένα στρατιωτικό σώμα που θα ανέρχεται σε έως και 5.000 στρατιώτες, για να αποτρέψει τη Ρωσία από μια πιθανή επίθεση, όπως δήλωσε πρόσφατα ο αρχηγός του κράτους της Βαλτικής σε συνέντευξή του. Ο Πρόεδρος Έγκιλς Λέβιτς είπε ότι η Λετονία θα πιέσει για πρόσθετα στρατεύματα στη σύνοδο κορυφής του Βορειοατλαντικού Συμφώνου στη Μαδρίτη, σε συντονισμό με άλλα κράτη στην ανατολική πλευρά της συμμαχίας που ζητούν ενίσχυση της άμυνας της περιοχής λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Σημειώνεται δε πως το ΝΑΤΟ αντιμετωπίζει εδώ και καιρό ένα πολύπλοκο στρατιωτικό πρόβλημα: Το πώς να υπερασπιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα κράτη της Βαλτικής που συνορεύουν με τη Ρωσία και τη Λευκορωσία, αν ποτέ η Μόσχα επιλέξει να επιτεθεί.

Για το ΝΑΤΟ, οι σκανδιναβικές χώρες δεν θα φέρουν μόνο επιπλέον στρατιωτικές δυνατότητες. Γεωγραφικά, θα μειώσουν την ευαλωτότητα της βορειοανατολικής πλευράς της, προσθέτοντας 1.343 χιλιόμετρα πρόσθετων χερσαίων συνόρων με τη Ρωσία και απομονώνοντας αποτελεσματικά τον θύλακα του Καλίνινγκραντ που βρίσκεται ανάμεσα στην Πολωνία και τη Λιθουανία στη Βαλτική Θάλασσα.

Την ίδια ώρα, η γεωστρατηγική σπουδαιότητα του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, για ακόμα μια φορά αποδικνύεται στην πράξη,.

Πλέον, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος της Αλεξανδρούπολης, το λιμάνι έχει κάνει άλματα προόδου καλύπτοντας χαμένο χρόνο δεκαετιών. Παράλληλα, μέσω της τεχνογνωσίας που έχει αποκτήσει από τη στενή συνεργασία και καθημερινή σχεδόν τριβή με τα εξειδικευμένα στελέχη των Αμερικανικών Military Logistics, έχει καταφέρει να υποδέχεται, να διαχειρίζεται και να προωθεί φορτία διευρύνοντας παράλληλα διαρκώς τη διαδικασία.

Είναι δε αξιοσημείωτο, το γεγονός πως τον τελευταίο ενάμιση χρόνο αξιοποιώντας στο έπακρο τις υφιστάμενες μοναδικές υποδομές συνδυασμένων μεταφορών που διαθέτει το λιμένας της Αλεξανδρούπολης παράλληλα με τις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού, κατάφερε την εκτίναξη των δραστηριοτήτων με πρωτοφανή για τα δεδομένα του Λιμένα όγκου εμπορικών φορτίου.

Έτσι, από το λιμάνι της ακριτικής πόλης, πραγματοποιήθηκαν και θα εξακολουθήσουν να πραγματοποιούνται πολύ μεγάλες επιχειρήσεις σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες. Όλα τα παραπάνω διασφαλίζοντας η Διοίκηση του Οργανισμού, την ισόρροπη και παράλληλη ανάπτυξη του συνόλου των παραμέτρων του Λιμένα με τις τρεις βασικότερες να είναι η Εμπορική ενεργειακή και στρατηγική παράμετρος.

 

Πηγή: pameevro.gr